De laatste tijd zijn er veel meer jonge ondernemers die een start maken met een eigen onderneming, een webshop! Er is te zien dat bijvoorbeeld jonge meiden starten met de verkoop van een eigen make-up lijn, sieraden of andere producten. Ook in andere soort branches zijn er steeds meer webshops te vinden, waarbij er allerlei producten verkocht worden. Echter is het zo dat er wel vele bijzaken komen kijken bij het runnen van een eigen online onderneming. Zo dien je bestellingen af te ronden, pakketten te verzenden en bijvoorbeeld klachten af te handelen. In dit blog gev en we je graag een aantal tips!
Afronden van bestellingen
In de eerste paar maanden wanneer je bent gestart met je bedrijf, is het natuurlijk van belang om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Je gaat wellicht aan de slag met online adverteren, maar kun je er ook voor kiezen om jezelf op organische groei te focussen. Op lange termijn zul je merken dat er steeds meer mensen naar de website komen en hier een bestelling zullen gaan doen.
Wanneer je eenmaal een bestelling hebt gekregen, is het van belang dat je deze snel en zorgvuldig gaat afronden. Sluit bijvoorbeeld een deal af met een postbedrijf, waardoor je op de werkvloer alvast de frankeerlabels kunt plakken en de pakketten klaar kunt maken voor verzending!
Verzenddozen kopen
Wanneer je eenmaal bestellingen binnen hebt en op zoek bent naar een juiste verzendmethode, zou je er in eerste instantie voor kunnen kiezen om gebruik te maken van verzenddozen. Je kunt verzenddozen kopen om efficiënt en op een duurzame manier je bestellingen te versturen. Ook zul je merken dat het kopen van verzenddozen veel goedkoper is dan wanneer je steeds los je verpakkingsmateriaal moet kopen. Je kunt verzenddozen kopen in verschillende soorten en maten, waardoor je zowel voor kleine als voor grote bestellingen beschikt over het juiste verpakkingsmateriaal. Dik en stevig karton voor grote en/of zware bestellingen, licht materiaal voor de kleine bestelling. Zo besparen we ook nog eens veel karton, waardoor je de verduurzaming ook weer kunt uitspreken naar de klanten toe!
Verduurzaming in je bedrijf
Wanneer het bedrijf eenmaal lekker loopt, je bestellingen binnen krijgt en volop aan het verzenden bent, is het van belang dat je rekening houdt met de verduurzaming van het bedrijf. Het gebruik van overbodig plastic of papier is erg milieuvervuilend en kan uiteindelijk leiden tot een slechte reputatie wanneer mensen hier achter komen. Probeer gebruik te maken van zo dun mogelijk karton voor de lichte bestellingen, maak zo min mogelijk gebruik van plastic en scheidt al het afval, waardoor je zo duurzaam mogelijk te werk gaat in je bedrijf!a