Geen categorie

5 tips om je bedrijf een kickstart te geven na Corona

We merken allemaal de gevolgen van de huidige crisis periode. Doordat iedereen genoodzaakt is om thuis te blijven kakt de economie enorm in. Daarnaast zijn er talloze sectoren die echt in de problemen zijn gekomen door de corona crisis. Door de nieuwe maatregelen hebben veel bedrijven de deuren moeten sluiten. Maar onthoud: na regen komt zonneschijn! Lees in deze blog hoe je je bedrijf weer opstart na deze crisis.

Tip 1: Gooi het over een andere boeg

De corona crisis dwingt de meeste bedrijven om creatief te zijn, en een andere weg in te slaan. Kijk daarom eens of je je product via andere kanalen kunt aanbieden, of je kunt aanpassen aan de vraag in deze periode. Zolang je als merk en bedrijf maar relevant blijft, ook tijdens de crisis.

Tip 2: Alle collega’s weer op hetzelfde spoor

Door maanden lang te hebben thuis gewerkt is het niet alleen verstandig je collega’s een bedankje te geven, ook is het goed voor de samenwerking. Ga daarom als dit allemaal voorbij is wat met het hele team doen: bijvoorbeeld een teamdag! Zo werk je aan de samenwerking en de onderlinge band binnen het team, en gaan jullie met zijn allen weer hard aan de slag!

Tip 3: Werk aan je bedrijfsplan

Dit is ook de periode om eens goed te overwegen of je als bedrijf de juiste keuzes maakt: zitten jullie nog op de goede weg? Ga daarom met de beslisnemers rond de tafel en heroverweeg jullie bedrijfsplan. Misschien kom je wel tot hele nieuwe inzichten!

Tip 4: Gebruik de tijd die je overhoudt

Ook is dit een goede periode om achterstallige projecten af te ronden. Dus: optimaliseer je website, werk die SAP implementatie  uit, maak goede content voor je website, en pak je administratie eens flink aan. We hebben nu de tijd ervoor!

Tip 5: Gebruik de nieuwe inzichten

Een ding is zeker: we hebben allemaal nieuwe inzichten verkregen in de huidige periode. We zijn gedwongen na te denken over de manier hoe wij communiceren met onzer klanten, onderling in het team en met de doelgroep. Deze ontwikkelingen kun je goed doorzetten in de toekomst. Dit is een goed moment om eens te overwegen om blijvende aanpassingen in jullie bedrijfscultuur te maken. Denk bijvoorbeeld aan een Google Hangouts meeting in plaats van een fysieke koffie afspraak met een klant (dit scheelt enorm veel tijd). Maar ook bijvoorbeeld het werken vanuit huis kan een aspect zijn wat je als bedrijf kunt aanhouden na de crisis.

 

 

Geef een antwoord